verkligheten slår

image201

- det känns meningslöst att ens försöka


Ja , allting känns jävligt meningslöst just nu . Jag vet egentligen inte varför !
Orsaken har inte slagit mig ännu . Men allt känns onödigt och retsamt .
Vid närmare eftertanke så är nog allting perfekt .
För perfekt ?
Jag tror att det är just det som retar mig .. Allting går för bra just nu ,
och jag väntar bara på att livet ska slå tillbaka , och krasha hela min vardag .
Som vanligt ! .. som sagt , det går för bra ! Jag är helt för nöjd med mitt liv .
Saker och ting händer runt omkring , allting pusslas ihop , allting flyter på ,
och alla människor är så överdrivet positiva till allt !  Jag förstår ingenting ..
Vad var det som hände ? För två månader sen hade jag aldrig kunnat
drömma om det livet jag lever idag . Galet nog !  Pang Booom , sa det
sen var allting ordnat här , fixat där & och löst här . Jag hann inte med !
Jag hinner fortfarande inte med !  Jag vill rygga tillbaka nu , känna verklighetens
slag , segla omkring i en grym dimma , inte reagera på något , bry mig om något ..
Men nej , denna gången går jag vidare . Nu är det min tur att få slå verkligheten .
Och jag ska slå hårt !  Jag ger aldrig mer upp .. nu är det min tur att få ordning
på mitt liv . Det enda som känns rätt nu , är att flytta . Långt långt bort ..
Flytta ensam ! Dit ingen känner mig . Bygga om allting !  Starta om allt ..
Det hade varit skönt !  Men nej , jag ska stanna kvar här och brottas med mitt liv .
Bygga upp , och rasa . Bygga upp och rasa ! Det känns samtidigt ännu mer rätt !
Jag vet inte . Jag är rädd för framtiden ! Jag är rädd för vad som kommer hända .
Med mig , min familj , mina vänner , mitt liv ! Kommer jag minnas detta om 30 år ?
Nej . Lever jag om 30 år ? vem vet ? .. allt skrämmer mig !

fan , jag är evigt tacksam till alla som finns i mitt liv .
ni anar inte vad det betyder .

 
image202

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0